1. Generelle oplysninger
Disse handels- og abonnementsbetingelser betingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse ved køb på www.baseprice.dk (”Hjemmesiden”), der udbydes af:
BasePrice ApS
Agern Alle 24
2970 Hørsholm
CVR-nummer: 39213443
E-mail: support@baseprice.dk
Vi har tilsluttet os e-mærket, som du kan finde og læse mere om her.
2. Bestilling
2.1 Generelt
I forbindelse med bestilling på Hjemmesiden skal du oplyse navn, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Personoplysninger behandles i henhold til vores persondatapolitik.
Du skal være minimum 18 år for at handle og tegne et abonnement på Hjemmesiden.
Vi tilbyder ikke salg til erhvervsdrivende.
2.2 Gennemførelse af bestilling
Når du klikker på ”Gennemfør køb” vises en kvittering på din skærm, som er en automatisk bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Du vil efterfølgende modtage en e-mail med en ordrebekræftelse.
Købsaftaler mellem dig og os, som består af ordrebekræftelsen samt Betingelserne, kan indgås på dansk.
Vi opbevarer ikke indgåede købsaftaler i form af ordrebekræftelsen og Betingelserne. Vi anbefaler derfor, at du selv gemmer disse dokumenter.
3. Priser og Betaling
3.1 Priser
Alle priser på Hjemmesiden er i danske kroner inkl. moms.
3.2 Betalingsmidler
På Hjemmesiden kan du betale med følgende betalingsmidler:
- Mastercard
- Visa
- Visa Electron
- Visa Debit
- Maestro
Der opkræves ikke kortgebyrer på Hjemmesiden.
Beløbet hæves først på dit betalingskort, når varen afsendes.
4. Abonnementsbetingelser
4.1 Om BasePrice
BasePrice er en indkøbsklub, hvor du kan købe produkter til medlemspriser.
4.2 Abonnementsperiode og opsigelse
Dit abonnement løber i en abonnementsperiode på 1 måned ad gangen. Abonnementet er løbende og vil derfor blive fornyet automatisk, medmindre det opsiges.
Den første måned koster abonnementet intet og kan frit opsiges uden omkostninger.
Dit abonnement kan til enhver tid opsiges til udløb af en abonnementsperiode. Hvis du opsiger dit abonnement, vil du ikke få refunderet allerede betalte abonnementsbetalinger.
Opsigelse af abonnementet kan ske til support@baseprice.dk.
4.3 Betaling af abonnementet
Når du opretter et abonnement, får du en gratis periode på en måned. Herefter koster abonnementet 184 kr./md. Du får kun en gratis periode første gang, du opretter et abonnement.
Betaling for abonnementet sker forud for hver abonnementsperiode.
Ved betaling med betalingskort vil du blive tilmeldt automatisk kortbetaling. Betaling vil herefter blive trukket via det betalingskort, som du benyttede ved bestillingen, medmindre du ændrer dette.
Du kan se dine tidligere betalinger og ordrer ved at logge ind på din konto på Hjemmesiden. Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger. Dette kan gøres på Hjemmesiden. Hvis der ikke kan trækkes betaling på dit betalingskort, vil betalingen for dit abonnement blive opkrævet via girokort.
De samlede udgifter pr. abonnementsperiode vil fremgå ved bestilling og af ordrebekræftelsen.
Vi forbeholder os ret til at ophæve abonnementsaftalen ved for sen eller udebleven betaling.
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
4.4 Brugeradgang
For at kunne anvende abonnementet skal du oprettes som bruger på Hjemmesiden.
Når vi har behandlet din bestilling, vil du modtage en e-mail med dine loginoplysninger til Hjemmesiden.
4.5 Tilfredshedsgaranti
Vi tilbyder en tilfredshedsgaranti på abonnementer til BasePrice, som er oprettet i perioden september 2019 til februar 2020.
Med garantien kan du få refunderet alle dine abonnementsbetalinger foretaget inden for de seneste 180 dage, hvis du ikke har købt varer gennem dit abonnement i den pågældende periode.
Vi tilbagefører beløbet med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
Du kan benytte tilfredshedsgarantien ved at sende en mail til support@baseprice.dk.
4.6 Bytteret
Når du køber varer på Hjemmesiden via dit abonnement, har du en bytteret på 180 dage fra gennemførelsen af din bestilling.
Bytteretten indebærer, at du kan bytte varer købt gennem dit abonnement til andre varer på Hjemmesiden, eller du kan få udstedt et tilgodebevis på beløbet.
For at kunne udnytte din bytteret skal varen returneres i original emballage og i samme stand, som da du modtog den.
Du skal selv betale for at sende varen retur. Vi kompenserer dog dine fragtudgifter med op til 40 kr. Varen skal sendes til:
BasePrice ApS
Agern Alle 24
2970 Hørsholm
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til denne adresse.
4.7 Ansvar
Hvis der opstår tekniske problemer, vil vi hurtigst muligt forsøge at afhjælpe problemet. Abonnementsbetaling tilbagebetales hverken helt eller delvist som følge af, at Hjemmesiden ikke er tilgængelig eller ikke fungerer optimalt i kortere perioder.
4.8 Væsentlig misligholdelse
Vi opsiger dit abonnement uden varsel og deaktiverer din brugerprofil, hvis du anvender abonnementet i strid med Betingelserne på en måde, der kan anses for en væsentlig misligholdelse. Hvis vi opsiger dit abonnement pga. væsentlig misligholdelse, vil du ikke få refunderet allerede betalte beløb.
Følgende er eksempler på brug, som vil blive anset for væsentlig misligholdelse:
- Du benytter dit abonnement i erhvervsøjemed
- Du deler dit abonnement med andre
4.9 Ændring af priser
Vi forbeholder os retten til at regulere priserne for abonnementet hvert år i henhold til Danmarks Statistiks nettoprisindeks. Prisregulering får først virkning fra den følgende abonnementsperiode.
4.10 Ændring af abonnementsbetingelser
Du vil via Hjemmesiden blive varslet om uvæsentlige ændringer af abonnementsbetingelserne.
Ved væsentlige ændringer, såsom ændringer i priser, vil du modtage meddelelse herom via e-mail med minimum 30 dages varsel. Dit abonnement kan dog til enhver tid opsiges til udløb af en abonnementsperiode.
Vi kan løbende foretage ændringer i abonnementsbetingelserne, der udelukkende er til din fordel, uden forudgående varsel.
5. Levering
5.1 Leveringssteder
Vi leverer til hele Danmark (eksklusiv Grønland og Færøerne).
5.2 Leveringsformer
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- Forsendelse med omdeling via DAO og Bring
- Forsendelse uden omdeling (levering til pakkeshop) via DAO og bring
Leveringsformen vil fremgå af din bestilling og på ordrebekræftelsen. Når din ordre er afsendt, vil du modtage en kvittering på mail.
5.3 Leveringstidspunkt
Vi bestræber os på at levere inden for 2-6 hverdage efter bestillingen.
5.4 Leveringspriser
Hvis du køber varer via dit BasePrice abonnement, vil der altid være gratis levering, hvilket også vil fremgå af din bestilling og på ordrebekræftelsen.
6. Fortrydelsesret i forbrugerkøb
6.1 Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Når du køber varer, udløber fortrydelsesretten 14 dage efter den dag, du modtog dine varer. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtog den sidste vare.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan give os besked om, at du vil fortryde dit køb ved at sende en mail til support@baseprice.dk eller benytte den standardfortrydelsesformular, som du finder nederst i Betingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, uden samtidig at give os besked.
6.2 Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varen skal sendes til:
BasePrice ApS
Agern Alle 24
2970 Hørsholm
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
6.3 Varens stand ved returnering
Du får ikke refunderet din fulde betaling, hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt varen på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer.
Beløbet du mister vil afhænge af den pågældende forringelse af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få leveringsomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
6.4 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, som du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger, medmindre du har valgt en anden leveringsform, end den billigste, som vi har tilbudt dig.
Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Beløbet tilbageføres med det samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
6.5 Ingen fortrydelsesret
Du har ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
7. Reklamationsret og klageadgang
7.1 Reklamationsret
Hvis der er noget galt med abonnement
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på support@baseprice.dk.
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Levering af varer
Når du som forbruger handler hos os, gælder købelovens mangelregler ved varekøb. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen. Vi anbefaler dog, at du reklamerer så hurtigt som muligt.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at gemme en kvittering for afsendelse, så du kan dokumentere dine fragtomkostninger.
Du kan reklamere ved at sende en mail til support@baseprice.dk.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt beskrive, hvad problemet er. Vi anbefaler desuden, at du vedlægger dit ordrenummer eller din e-mailadresse.
Varen skal sendes til:
BasePrice ApS
Agern Alle 24
2970 Hørsholm
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til denne adresse.
7.2 Klageadgang
Hvis du som forbruger vil reklamere over dit køb på Hjemmesiden, skal du kontakte os ved at sende en mail til support@baseprice.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: support@baseprice.dk.
8. Ansvar
Vi opdaterer løbende Hjemmesiden og bestræber os på at sikre, at oplysningerne på Hjemmesiden til enhver tid er korrekte. Brug af Hjemmesiden sker dog på eget ansvar.
9. Immaterielle rettigheder til indhold på Hjemmesiden
De immaterielle rettigheder til indhold på Hjemmesiden, herunder ophavsrettigheder, tilhører os og må ikke kopieres eller anvendes i anden sammenhæng, uden vores tilladelse er indhentet.
Der må frit linkes til Hjemmesiden.
Dette betyder, at såfremt du ønsker at referere til vores forside, eller til en specifik underside, f.eks. fordi du gerne vil dele denne med andre, må du gerne linke hertil, såfremt dette sker med tydelig kildeangivelse.
Det er dog ikke tilladt at linke til vores Hjemmeside på en sådan måde, at vores Hjemmeside fremstår som del af en anden Hjemmeside, f.eks. ved brug af framing eller embedded links og andre former for links, der slører, at Hjemmesiden er vores.
10. Persondata
Al indsamling, opbevaring og anden behandling af personoplysninger sker i henhold til vores persondatapolitik, som kan findes her.
11. Lovvalg og Værneting
Enhver tvist mellem dig og os vedrørende brug af Hjemmesiden og køb herpå skal afgøres efter dansk ret ved de danske domstole.
12. Kontaktoplysninger
Spørgsmål vedrørende brug af Hjemmesiden eller vedrørende indholdet af disse Betingelser kan rettes til os på mail: support@baseprice.dk.
13. Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til BasePrice ApS, Agern Alle 24, 2970 Hørsholm, e-mail: support@baseprice.dk
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
14. Opdatering af betingelserne
Vi forbeholder os retten til at opdatere Betingelserne. Du bør derfor regelmæssigt besøge Hjemmesiden for at gennemgå de til enhver tid gældende Betingelser, som du er bundet af, når du foretager køb på Hjemmesiden.
Betingelserne er senest opdateret den 16. juni 2022.